ضرورت مطالبه گری شهروندان شهر ارجمند
ما در ایام انتخابات شاهد حضور پررنگ بسیاری از دوستان صاحب نظر و نخبگان شهر ارجمند در فضای مجازی و بویژه این گروه بودیم و بحث های بسیار تخصصی خوبی نیز مطرح شد و حداقل همین گروه « ارجمند و مسئولیت اجتماعی ما» به خوبی نشان داد که می تواند بستری مناسب برای طرح دیدگاه شهروندان و بیان مشکلات و معضلات شهر ارجمند و همچنین مکانی مناسب برای پیدا کردن راهکارها علمی و عملی برای مشکلات و معضلات این شهر باشد.
حال که انتخابات شورای شهر تمام شده و اعضاء جدید شورا مشخص شده اند جا دارد که شهروندان از این گروه و فضای مجازی در جهت مطالبه گری و طرح پیشنهادات و انتقادات استفاده بهینه نمایند.
البته برخی از دوستان ممکن است این ایراد به حق را داشته باشند که اعضاء شورای جدید یا در این گروه عضو نیستند و یا اینکه اصولاً اعتقادی به پاسخگوئی در مقابل اعضاء گروه ارجمند و مسئولیت اجتماعی و بطور کلی مردم ندارند.
در پاسخ به ایراد باید گفت این گروه و گروه های اینچنینی اصولاً محلی برای تضارب آراء و ایجاد هماهنگی بین شهروندان جهت مطالبه گری بوده و نباید توقعی بیش از آن داشت ولی همین تضارب آراء و ایجاد هماهنگی در مطالبه گری می تواند کسانی را که مائل به پاسخگوئی نیستند را بابت همین عدم پاسخگوئی تحت فشار قرار دهد.
وظیفه گروه های اجتماعی روشنگری و مطالبه گری است و این وظیفه نباید محدود به فصل انتخابات و ایام خاص گردد
اینکه تک تک شهروندان بتوانند حرف دلشان و انتقادات و پیشنهادات خود را به مسئولان منعکس نمایند گامی بزرگ در تثبیت مردم سالاری و مشارکت سیاسی اجتماعی می باشد.
امیدوارم این گروه در آینده منشاء خیرات و برکات بسیاری برای شهر ارجمند گردد.
سید شهاب میرشفیعی
اي زده طعنه لب لعلت بقند